Strategia i budowanie marki

Cele przedmiotu
Przekazanie słuchaczowi wiedzy o wizerunku, marce oraz strategii budowania marki. Zbudowanie kompetencji dotyczących analizy potrzeb wizerunkowych firmy oraz zrozumienia kontekstu wizerunku marki i jej otoczenia konkurencyjnego.
Treści programowe
Treści wykładowe: Co określamy pojęciami: wizerunek, marka, pozycjonowanie, repozycjonowanie, rebranding? Jakie znaczenie ma wizerunek dla firmy z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej?
Język przekazów marketingowych. Zasady komunikacji i perswazji. Obrona przed manipulacją. Segmentacja, targeting i pozycjonowanie. Budowanie marki w marketingu społecznym. Marketing narracyjny w sferze publicznej.
Treści ćwiczeniowe: Praca na przykładowych use case. Jaki wizerunek firma miała? Z czego on wynikał? Co na jego kształt miało wpływ? Co było wyróżnikiem marki? Jaki wizerunek mają konkurenci? Co jest ich wyróżnieniem? Czego oczekują od firmy różne grupy interesariuszy?
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Znać pojęcia wizerunek, marka oraz strategia budowania marki
- Posiadać wiedzę na temat pozycjonowanie, repozycjonowanie, rebranding oraz wizerunku firmy z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej
- Potrafić przeprowadzić analizę rynku przed przystąpieniem do pozycjonowania marki
- Potrafić przeprowadzić segmentacę klientów oraz grup docelowych dla konkretnych produktów
Instructor

Paweł Tkaczyk
Ekspert nowoczesnego brandingu, praktyk social media, od ponad 10 lat pomaga firmom tworzyć silne marki dla ich produktów i usług. Autor dwóch bestsellerowych (1. miejsce na liście OnePress) książek marketingowych: „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”. W kwietniu 2012 roku otrzymał tytuł Człowieka Roku Polskiego Marketingu (a „Zakamarki marki” tytuł Marketingowej Książki Roku) w ogólnopolskim plebiscycie Śląskiego Towarzystwa Marketingowego.Właściciel agencji brandingowej MIDEA, z którą tworzy projekty dla takich firm jak Agora (rebranding portalu Gazeta.pl i pod-marek), Diners Club czy Lukas Bank. Absolwent MBA, dziś sam staje po drugiej stronie katedry prowadząc szkolenia z zakresu brandingu, marketingu, social media. Prowadzi wykłady na uczelniach w ramach programów MBA oraz we współpracy z prywatnymi firmami szkoleniowymi. Wśród jego Klientów są PLL LOT, TP S.A., McCann Worldwide.Doradza startupom jako mentor w programach Startup Weekend czy iNKubator. Z jego wiedzy korzystają często mass media – na stałe współpracuje z „Briefem”, „Marketing w praktyce”, wywiady ukazywały się w „Polityce”, „Forbesie”, „Wprost” czy „Gazecie Wyborczej”.