Internet jako pole badań

Cele przedmiotu
Wprowadzenie słuchaczy w tematykę badań marketingowych realizowanych z wykorzystaniem Internetu. Zapoznanie słuchacza m.in. z zagadnieniami związanymi z technikami i narzędziami badawczymi. Nauczenie budowania użytecznych ankiet. Zdobycie umiejętności wykorzystania źródeł internetowych do analizy rynku..
Treści programowe
Treści wykładowe: Badania marketingowe – wprowadzenie. Dobór próby z wykorzystaniem Internetu – możliwości i ograniczenia. Specyfika badań CAWI (RTS, panele badawcze). Dostępne narzędzia badawcze – ankiety online, fokusy online. Jakościowe badania online. Procedura badania online. Natywne funkcje Internetu w badaniach – nowe możliwości. Kanały mobile w badaniach. Analizy możliwości:
- wykorzystania Internetu do realizacji tradycyjnych technik badawczych (CAWI, Real-Time sampling, badania e-mail, fokusy on-line)
- wykorzystania specyficznych dla Internetu możliwości w pozyskiwaniu wiedzy w niestandardowy sposób (społeczności badawcze, analizy social media, analizy treści)
Treści ćwiczeniowe: Analiza wymagań, projektowanie i budowa ankiet oraz dobór pytań ankietowych. Treści pracowni: pozyskiwaniu wiedzy w niestandardowy sposób (społeczności badawcze, analizy social media, analizy treści).
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Znać pojęcia związane z badaniami marketingowymi online, ich możliwościami i ograniczeniami
- Posiadać znajomość narzędzi niezbędnych do realizacji badania online
- Potrafił przygotować plan badawczy i zrealizować ankietę do badania online
- Potrafił pozyskiwać i oceniać wiedzy zdobytą z raportów, zestawień oraz analizy social media
Instructor

Gabriel Matwiejczyk
13 lat temu zaczynał przygodę z badaniami online w firmie Gemius, gdzie kierował zespołami badawczymi oraz rozwijał ofertę konsultingową firmy. Obecnie Measurement Lead na region CEE w Facebooku, wcześniej w Nielsen Audience Measurement dbał o rozwój badania Digital Ad Ratings w Polsce. Pracował także w nk.pl, jest wykładowcą akademickim i prelegentem na wielu branżowych kongresach i konferencjach. Z wykształcenia – psycholog, z zamiłowania – biegacz.