Zarządzanie biznesem w Internecie

Cele przedmiotu
Przekazanie słuchaczowi wiedzy na temat rynku nowych mediów i e-commerce w Polsce, tego jak zmienia się rynek oraz w jaki sposób podchodzi się do analizy brief (zapytania ofertowego) i szacowania kosztów i działań.
Treści programowe
Treści wykładowe: Wprowadzenie do e-commerce i sklepów internetowych. Wiedza na temat współpracy pomiędzy klientem oraz agencjami oraz możliwymi modelami współpracy: klient – agencja – wydawca. Rynek branży interaktywnej: efektywność marketingu i reklamy w Internecie, działania public relations, prasa oraz telewizja. Formy marketingu online: strona WWW produktu; działania SEO i SEM oraz marketing i reklama w telefonach komórkowych.
Treści ćwiczeniowe: Zasady ułatwiające zarządzanie projektem internetowym. Obszary zarządcze. Specyfikacja i zakres projektu – zarządzanie wymaganiami. Weryfikacja i zarzadzanie zakresem. Analiza ryzyka, metody i narzędzia zarządzania ryzykiem.
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Znać pojęcia związane ze ścieżką zakupową, podróżą użytkownika (customer journey) oraz punktami styku klienta z marką/produktem (touch points)
- Znać role poszczególnych podmiotów i możliwe modele współpracy na rynku: klient – agencja – wydawca
- Posiadać wiedzę nt. planowania projektu i WBS – Work Breakdown Structure
- Znać pojęcia związane z e-commerce, strategią uruchomienia sklepu internetowego oraz lejka konwersji
- Potrafił przeprowadzić analizę zapytania ofertowego i oszacować z jakich elementów powinno składać się rozwiązanie
- Potrafił zaprojektować jak powinien wyglądać średni koszyk zakupowy w sklepie internetowym
- Potrafił opracować WBS i przygotować listę oceny ryzyka
Instructor

Paweł Paszkowski
Swoje doświadczenie zdobywał pracując zarówno w korporacji jak i małych firmach. Z marketingiem i handlem związany od kilkunastu lat. Od ponad 8 lat w branży e-commerce i marketingu internetowym. Pracował na stanowiskach kierowniczych dla takich marek jak BDSklep, Allegro, Koszulkowo. Doradza w zakresie marketingu internetowego, budowania relacji z klientem, usability i procesów w sklepach internetowych oraz w szeroko pojętej tematyce e-commerce.Absolwent Marketingu i Studiów Menedżerskich w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania. Ukończył też Strategię Komunikacji Marki w Szkole Mistrzów Reklamy. Prywatnie miłośnik wspinaczki sportowej i dobrej muzyki.