Projektowanie UX – Badania użyteczności
Cele przedmiotu
Przekazanie uczestnikowi wiedzy o roli badań z użytkownikami w tworzeniu produktu interaktywnego. Uczestnik zdobędzie umiejętność wykorzystywania badań UX na poszczególnych etapach rozwoju produktów oraz tworzenia raportów i priorytetyzacji obserwacji z badań.
Treści programowe
Treści wykładowe:
✶ Testowanie użyteczności: metody, przygotowanie i prowadzenie badań. Rodzaje badań; metodologia i techniki
✶ Rola badań w procesie projektowym; poddział metod badawczych wg etapów projektu
✶ Zasady tworzenia scenariusza testów z użytkownikami. Analiza – na co zwracać uwagę?
✶ Zasady moderacji. Oprogramowanie badaczy do badań
✶ Tworzenie raportu i priorytetyzacja obserwacji z badań
✶ Badanie potrzeb – badania na etapie ewaluacji projektu; badania na etapie optymalizacji projektu
Treści pracowni:
✶ Badania użyteczności – ćwiczenia
✶ Opracowanie scenariuszy testów z użytkownikami
✶ Ćwiczenia praktyczne z przeprowadzania badania potrzeb na etapie optymalizacji projektu
✶ Opracowanie raportu i priorytetyzacja obserwacji z badań
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
✶ Posiadał wiedzę o rodzajach badań na poszczególnych etapach projektu
✶ Znał metodologie i techniki wykorzystywane w badaniach User Experience
✶ Potrafił przygotować raport i priorytetyzację obserwacji z badań w procesie projektowania User Experience
✶ Umiał wykorzystać wyniki badań na etapie ewaluacji projektu
Instructor

Anna Kuszkowska
Etnograf z ponad 7-letnim doświadczeniem w badaniach, zarówno wewnętrznych, jak i agencji badawczych. Począwszy od badań obsługi klienta, doświadczeń użytkowników i projektowania usług. Samodzielnie prowadzi projekty badawcze. Posiada doświadczenie w pracy w międzynarodowym, rozproszonym geograficznie zespole.