Kadra kierunku “Menadżer E-Commerce” wzmocniona nowymi osobami
Podczas realizacji poprzedniej edycji kierunku “Menadżer E-Commerce” zaprosiliśmy specjalnych gości – ekspertów praktyków – aby opowiedzieli o swoich doświadczeniach i podyskutowali ze słuchaczami o case study przypadków biznesowych, współpracy z agencjami oraz technologiach i ich wpływie na e-commerce.
Nasze zaproszenia przyjęli m.in. Łukasz Kierus (TaniaKsiazka.pl / Glosel), Marek Kich (Sztuka E-Commerce | Satisfly), Witold Wrodarczyk (Agencja Adequate SEM) oraz Michał Pieprzak (Ekomersiak.pl). Ich zajęcia zostały przyjęte bardzo gorąco. Dlatego zaprosiliśmy ich do stałej współpracy.
Popularność zajęć z ww. osobami nie jest zaskoczeniem. Tak to jest kiedy na warsztat wpadają tematy bardzo aktualne, na temat prowadzenia biznesu, platform e-commerce, czy współpracy z agencjami, które na dodatek zmieniają reguły na rynku. Jednym z takich tematów jest np. “świat bez ciasteczek”. Jak będzie wyglądać rynek reklam profilowanych i remarketingu w Internecie? Jak wygląda wojna na atrybucje i prywatność pomiędzy Apple, Facebookiem i Googlem. Kolejnym były tematy współpracy z agencjami i wyboru platformy e-commerce.
Łukasz Kierus - właściciel spółki Glosel
Łukasz Kierus będzie opowiadał o rozwoju biznesu e-commerce, technologiach i sposobach radzenia sobie z wyzwaniami w biznesie online. Dzielił się doświadczeniami, które zdobywa jako osoba odpowidziealna za marki TaniaKsiazka.pl i Bee.pl. Poczynając od logistyki, a na wyzwaniach technologicznych kończąc. Opowiadał w jaki sposób buduje pozycję rynkową na tle konkurencji, jak Glosel radzi sobie w różnych obszarach.Glosel to firma specjalizująca się głównie w obszarach sprzedaży książek oraz produktów FMCG w Internecie. Pod jej parasolem działają marki, takie jak TaniaKsiazka.pl i Bee.pl. Marka TaniaKsiazka.pl – jedna z największych i najlepiej ocenianych księgarni internetowych w Polsce. Od lat zdobywa prestiżowe nagrody z branży e-commerce. W samym 2018 roku sklep otrzymał Laur Opineo, znalazł się na pierwszym miejscu w Rankingu Koszyk Roku, zdobył wyróżnienie w programie Konsumencki Lider Jakości oraz Złoty i Brązowy Laur Ceneo (w kategoriach: „Wybór użytkownika” oraz „Multimedia”). Spółka w plebiscycie “Pulsu Biznesu” zajęła także pierwsze miejsce wśród najdynamiczniej rozwijających się firm z województwa podlaskiego. W ogólnopolskiej klasyfikacji Spółka Glosel zajęła 66. miejsce.
Witold Wrodarczyk - założyciel Adequate Interactive Boutiqe
Witold Wrodarczyk opowiada o tym co nas czeka w rzeczywistości “świata bez ciasteczek”. Jak odnaleźć się w “świecie cookieless”? Jak legalnie śledzić poczynania użytkowników w sklepie internetowym i prowadzić kampanie remarketingowe? Okazuje się, że obecnie większość podmiotów na rynku nie radzi sobie z zaprojektowaniem odpowiedniego okienka informującego o polityce cookies. Witold stara się odpowiedzieć na pytania czy w świecie, który nazywa się już “cookieless”, będziemy mogli wyciągać wnioski na podstawie analizy zachowań naszych klientów?Marek Kich - konsultant e-commerce i marketingu
Marek Kich dyskutował ze słuchaczami jak wybrać dobrą platformę e-commerce. Marek opowiadał co oznacza dobry i jakie są konsekwencje konkretnych decyzji. Na co należy zwrócić uwagę, w szczególności: problemy ze skalowaniem, dług technologiczny, rozwój, obsługiwane procesy, czy koszty rozwoju i dodatkowych usług.Michał Pieprzak - konsultant i doradca e-commerce
Michał Pieprzak opowiadał o współpracy z agencjami. Jest zwolennikiem stwierdzenia, że e-commerce to suma tysięcy drobnych decyzji, a każda z nich ma znaczenie dla twojego e-biznesu. Dyskutował ze słuchaczami o swoich doświadczeniach w korporacji i ponad 2-letniej współpracy z e-commercami jako freelancer. W ciągu dwóch lat pomógł swoim klientom zwiększyć sprzedaż w ich sklepach internetowych o 100 mln zł, co dało im ostatecznie 200 mln zł przychodu.Krzysztof Wieczorek - konsultant w obszarze logistyki e-commerce
Będzie opowiadał o doświadczeniach w obszarach logistyki w e-commerce na podstawie prowadzonych projektów, konsultacyji i wdrożeń związanych z logistyką e-commerce w dużych, małych i średnich firmachPosiada ponad 16-letnie doświadczenie w obszarze logistyki i wsparcia wdrożeń systemów informatycznych. Obecnie w Astra S.A. odpowiada za wdrożenie nowych rozwiązań klasy ERP i WMS oraz wprowadzenie spółki w cyfrową obsługę partnerów biznesowych i rozwój kanału e-commerce. Jednocześnie prowadzi także niezależne projekty konsultacyjne i wdrożeniowe związane z logistyką e-commerce w małych i średnich firmach. Poprzednio w OEX E-Business odpowiadał między innymi za zarządzanie centrum logistycznym i uruchamianie nowych projektów z zakresu logistyki e-commerce oraz materiałów POS. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe zdobywał w strukturach Philip Morris, gdzie zajmował się tworzeniem, zarządzaniem oraz obsługą logistyczną materiałów marketingowych. Autor wielu publikacji w tematyce e-commerce i logistyka, wykładowca na studiach podyplomowych na Akademii im. Leona Koźmińskiego. Krzysztof Wieczorek ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.
Publikacje Krzysztofa możecie znaleźć m.in. na stronach E-Commerce w Praktyce.