Biznes w Internecie – Prawo i planowanie
Cele przedmiotu
Przekazanie wiedzy jak wygląda planowanie biznesu – od strategii do źródeł finansowania. Poznanie narzędzia Business Model Canvas i zdobycie umiejętność posługiwania się nim.
Omówienie w przystępny sposób wybranych zagadnienia prawnych, jakie wiążą się lub mogą się wiązać z prowadzeniem działalności gospodarczej z wykorzystaniem Internetu.
Treści programowe
Treści wykładowe: Podstawowe elementy dobrego planu biznesowego: przekonywująca prezentacja pomysłu zrobienia biznesu w formie pisemnej lub audio-wizualnej; plan uzyskania pomocy w finansowaniu przedsięwzięcia; zdefiniowanie własnych mierników oceny rezultatów przyszłej działalności. Narzędzie Business Model Canvas.
Omówienie materiału z zakresu ochrony danych osobowych, prawa własności, zachowania prywatności w Internecie.
Treści ćwiczeniowe: Wybrane, przeglądowe tematy związane z aspektami za prawnymi, poczynając od regulacji dotyczących zaistnienia w Internecie, poprzez ochronę danych osobowych i klauzule RODO oraz prawo autorskie, a kończąc na handlu elektronicznym.
Treści pracowni: Narzędzia, służące do głębokiej analizy projektów. Business Model Canvas – myślenie modelem biznesowym. Sposób działania koncepcji Business Model Canvas oraz zrozumienie, czym jest model biznesowy.
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Znać sposoby pozyskiwania kapitału i warunków z tym związanych
- Posiadać wiedzę na temat podstawowych zasad przygotowywania prezentacji oraz jej przedstawiania dla inwestora
- Rozumieć i stosuje zasady ochrony danych osobowych oraz kwestie zawierania umów związane z działalnością w Internecie
- Potrafić wykorzystać wiedzę w budowaniu Business Model Canvas oraz określaniu poszczególnych elementów modelu biznesowego.
Instructor
Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk
Radca prawny i współwłaścicielka krakowskiej kancelarii MyLo. Równolegle z prawem studiowała zarządzanie i marketing, stąd jej specjalizacja w prawie marketingu. Autorka pierwszego w Polsce kursu online „RODO dla marketerów” i szkoleniowiec z tej dziedziny. Od kilku lat publikuje w czasopismach branżowych (m.in. „Marketer+” i „E-commerce w Praktyce”) artykuły dotyczące prawnych aspektów marketingu oraz e-commerce. W codziennej pracy doradza agencjom reklamowym, domom mediowym, sklepom e-commerce i firmom dostarczającym narzędzia marketingowe.
Marta Rogalewska
Project manager, strateg marketingowy, analityk i konsultant biznesowy. Współzałożycielka dwóch agencji kreatywno-technologicznych i współtwórczyni marki szkoleniowej Gold&Finch. Związana z branżą interaktywną od 2006. Opracowywała strategie oraz koordynowała realizację wdrożeń technologicznych i działań marketingowych dla takich marek jak Red Bull, Jim Beam, EY, Credit Agricole, Citi, Hasbro, Elastic Cloud Solutions i wielu innych. Przez 4 lata manager operacyjny największego w Europie festiwalu tanecznego.
Gabriel Matwiejczyk
13 lat temu zaczynał przygodę z badaniami online w firmie Gemius, gdzie kierował zespołami badawczymi oraz rozwijał ofertę konsultingową firmy. Obecnie Measurement Lead na region CEE w Facebooku, wcześniej w Nielsen Audience Measurement dbał o rozwój badania Digital Ad Ratings w Polsce. Pracował także w nk.pl, jest wykładowcą akademickim i prelegentem na wielu branżowych kongresach i konferencjach. Z wykształcenia – psycholog, z zamiłowania – biegacz.