Marketing Treści – Webwriting i kreacja
Cele przedmiotu
Przekazanie słuchaczowi wiedzy z zakresu marketingu treści oraz sposobów konstruowania treści w zależności od posiadanych celów marketingowych – tzw. marketing treści (content marketing). Zbycie wiedzy z zakresu analizy treści, czerpania inspiracji oraz tworzenia kreatywnych treści.
Treści programowe
Treści wykładowe: Marketing Treści – zasady tworzenia i znaczenie w komunikacji. Redagowanie tekstów internetowych; Odbiór tekstu internetowego przez czytelnika; Gatunki dziennikarstwa internetowego; Hot news; Informacja agencyjna; Artykuł internetowy; Raport typu „big picture”. Analiza treści. Copywriting. Kreatywność w marketingu. Marketing wirusowy. Kontekst pojawiania się treści (środowisko komunikacji).
Rola personalizacji; Redukowanie tekstu – materiał prasowy w sensie tradycyjnym, a materiał przeznaczony do publikacji w Internecie; Rola i poprawne konstruowanie tytułów.
Treści ćwiczeniowe: Przygotowanie pomysłu na kreację oraz treści na stronę WWW, bloga, listu e-mail wg. wskazówek dotyczące układania tytułów, leadów i śródtytułów w treści do Internetu.
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Znać pojęcia content marketing, konkurowanie treścią
- Posiadać wiedzę nt. tworzenia angażujących treści jako elementu marketingu treści i marketingu wirusowego
- Potrafił ocenić treści pod względem realizacji celów strategicznych marki
- Potrafił konstruować angażujące treści z wykorzystaniem doboru nagłówka, wprowadzenia i konstrukcji artykułu.
Instructor
Łukasz Kosuniak
Praktyk marketingu B2B. Zaczynał karierę w firmie Microsoft, gdzie zajmował się marketingiem, wsparciem sprzedaży i rozwojem kompetencji partnerów. Następnie tworzył od zera dział marketingu B2B w Samsung Electronics Polska, gdzie odpowiadał za pierwsze w Polsce oraz jedno z pierwszych w Europie wdrożeń systemu marketing automation klasy korporacyjnej.Od kilku lat prowadzi firmę doradczą Grow Consulting, która pomaga firmom działającym w obszarze B2B w pozyskiwaniu klientów dzięki wykorzystaniu nowoczesnych i sprawdzonych metod marketingowych. Jest autorem i współautorem książek: "To jest social selling", „ABC Marketingu B2B”, „B2B Marketing Essentials”, „B2B Marketing, for the Classroom to the Boardroom” oraz kursów „Podstawy Strategii Marketingu B2B”.
Paweł Tadejko
Przez ponad 10 lat zdobywał doświadczenie w projektach IT w ZETO Białystok, ComputerLand / Sygnity i innych firmach. Jako programista, analityk, badacz UX, Software Architekt – głównie w projektach SmartCity i e-Administracji. Jako data scientist obronił doktorat z przetwarzania sygnałów EKG z wykorzystaniem machine learning. Często realizował w dużych projektach zadania, które dziś określa się mianem badanie użyteczności i analiza wymagań.Pracownik dydaktyczno-naukowy na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej oraz Head of R&D w startupie Elastic Cloud Solutions. Ambasador Startup Poland. W 2017 roku znalazł się na “Lista 100” osób szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce. Pasjonat fotografii i dobrego UX, nie tylko w oprogramowaniu.
Joanna Wrycza-Bekier
Mistrzowskie operowanie językiem polskim zawdzięcza także wykształceniu kierunkowemu. Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentka filologii polskiej i filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego. Autorka książek, dotyczących w szczególności pisania na potrzeby Internetu, tj. “Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu” (Helion-Onepress, 2010), “Galaktyka języka Internetu” (Novae Res, 2008) oraz “Webwriting, a także licznych artykułów naukowych, poświęconych zagadnieniom internetowego słowa pisanego. Książka “Webwriting” i “Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu” uzyskały status bestsellera.Jest autorką 7 książek odsłaniających tajniki pisania, w tym bestsellera "Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy" (Onepress, 2014 i 2018). Pod pseudonimem Emilia Becker opublikowała 8 książek beletrystycznych, głównie dla dzieci i młodzieży, m.in. Marcel i czas, Siedem kolorów wspomnień, Pamiętniki marzeń, Szklanka z koszyczkiem. Jej blog Poradnik Pisania ma kilka tysięcy czytelników, których łączy pasja pisania.