Marketing Treści – Webwriting i kreacja

Cele przedmiotu
Przekazanie słuchaczowi wiedzy z zakresu marketingu treści oraz sposobów konstruowania treści w zależności od posiadanych celów marketingowych – tzw. marketing treści (content marketing). Zbycie wiedzy z zakresu analizy treści, czerpania inspiracji oraz tworzenia kreatywnych treści.
Treści programowe
Treści wykładowe: Marketing Treści – zasady tworzenia i znaczenie w komunikacji. Redagowanie tekstów internetowych; Odbiór tekstu internetowego przez czytelnika; Gatunki dziennikarstwa internetowego; Hot news; Informacja agencyjna; Artykuł internetowy; Raport typu „big picture”. Analiza treści. Copywriting. Kreatywność w marketingu. Marketing wirusowy. Kontekst pojawiania się treści (środowisko komunikacji).
Rola personalizacji; Redukowanie tekstu – materiał prasowy w sensie tradycyjnym, a materiał przeznaczony do publikacji w Internecie; Rola i poprawne konstruowanie tytułów.
Treści ćwiczeniowe: Przygotowanie pomysłu na kreację oraz treści na stronę WWW, bloga, listu e-mail wg. wskazówek dotyczące układania tytułów, leadów i śródtytułów w treści do Internetu.
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Znać pojęcia content marketing, konkurowanie treścią
- Posiadać wiedzę nt. tworzenia angażujących treści jako elementu marketingu treści i marketingu wirusowego
- Potrafił ocenić treści pod względem realizacji celów strategicznych marki
- Potrafił konstruować angażujące treści z wykorzystaniem doboru nagłówka, wprowadzenia i konstrukcji artykułu.
Instructor

Łukasz Kosuniak
Praktyk marketingu B2B. Zaczynał karierę w firmie Microsoft, gdzie zajmował się marketingiem, wsparciem sprzedaży i rozwojem kompetencji partnerów. Następnie tworzył od zera dział marketingu B2B w Samsung Electronics Polska, gdzie odpowiadał za pierwsze w Polsce oraz jedno z pierwszych w Europie wdrożeń systemu marketing automation klasy korporacyjnej.Od kilku lat prowadzi firmę doradczą Grow Consulting, która pomaga firmom działającym w obszarze B2B w pozyskiwaniu klientów dzięki wykorzystaniu nowoczesnych i sprawdzonych metod marketingowych. Jest autorem i współautorem książek: "To jest social selling", „ABC Marketingu B2B”, „B2B Marketing Essentials”, „B2B Marketing, for the Classroom to the Boardroom” oraz kursów „Podstawy Strategii Marketingu B2B”.