Pozyskiwanie ruchu w Internecie
Cele przedmiotu
Zapoznanie słuchacza z zasadami promocji serwisów WWW w wyszukiwarkach internetowych. Przekazanie wiedzy o bezpłatnych i płatnych kanałach promocji oraz informacji nt. SEO (Search Engine Optimization) – zasadach działania algorytmu wyszukiwarki Google. Przekazanie wiedzy o zasadach działania oraz praktyczne aspekty wykorzystania Sieci Reklamowej Google – Adwords.
Nauczenie wykorzystania narzędzia Google Analytics w praktyce, w podstawowym zakresie.
Treści programowe
Treści wykładowe:
- Marketing w wyszukiwarkach internetowych. SEO – pozycjonowanie serwisów www, optymalizacja serwisów i sklepów internetowych, local SEO, social SEO;
SEM- Kampanie Adwords, – Sieć reklamowa, remarketing. - Content Marketing. Budżetowanie kampanii internetowych.
Skuteczność/możliwości wybranych kanałów promocji. - Tworzenie strategii kampanii internetowych. Sposoby rozliczeń za kampanie w Internecie (CPA, CPS, PPC, CPC itp.)
- Wprowadzenie do konfiguracji Google Analytics: Jak zacząć – podstawowe pojęcia, wersje kodu śledzenia i jego używanie, nawigacja w panelu GA, hierarchia kont, użytkowników, usług i widoków.
Treści pracowni:
- Podstawowe raporty i funkcjonalności: Przegląd raportów i możliwości narzędzia, Odbiorcy, czyli raporty dotyczące użytkowników, Pozyskiwanie, czyli raporty źródeł ruchu,
- Badanie zachowań użytkowników i konwersji.
Konfiguracja i dostosowania własne: Pełna identyfikacja różnych źródeł ruchu, Konfiguracja celów i e-commerce, Śledzenie zdarzeń, - Konfiguracja wyszukiwarki wewnętrznej, Raporty niestandardowe, Panele managerskie (informacyjne), Zdarzenia inteligentne / alerty.
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Znać narzędzia z zakresu SEM (wyszukiwarka + sieć reklamowa) oraz ma wiedzę nt. możliwości wykorzystania SEO w promocji marki
- Posiadać wiedzę np. możliwość narzędzia Google Analytics
- Potrafił skonfigurować konto Google Analytics skojarzone z określonym serwisem WWW
- Potrafił wykorzystać do analizy ruchu na stronie podstawowe raporty i funkcjonalności Google Analytics
Instructor
Sebastian Suma
Od ponad 12 lat związany związany z branżą internetową. Współwłaściciel firmy NetArch zajmującą się w projektowaniem systemów e-commerce, portali internetowych oraz marketingiem w wyszukiwarkach. Od 2010 roku założyciel i CEO firmy SEMPAI, jednej z czołowych Agencji SEM w Polsce. Wielokrotnie nagradzany przez Google stając w wąskim gronie kilkudziesięciu najlepszych na świecie. W nagrodę reprezentowała region EMEA na wielkiej gali organizowanej przez Google w Nowym Jorku. Zespół Sempai tworzy ponad 30 specjalistów SEO i PPC z indywidualnymi certyfikatami Google.Fan nowych technologii i analityki webowej.