Psychologia poznawcza w projektowaniu UX
Cele przedmiotu
Zapoznanie uczestnika z dziedziną psychologii zajmującą się problematyką poznawania przez człowieka otoczenia – tworzenia wiedzy o otoczeniu, która może być następnie wykorzystana w zachowaniu.
Treści programowe
Treści wykładowe:
✶ Zrozumienie i dostosowanie produktów do ograniczeń ludzkiego systemu poznawczego
✶ Dopasowanie koncepcji produktu (modelu konceptualnego) do modelu mentalnego użytkownika
✶ Wspieranie użytkownika poprzez dostarczanie użytecznych rozwiązań
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
✶ Wiedział jak wykorzystać modele mentalne i obciążenie poznawcze w projektowaniu
✶ Posiadać wiedzę na temat uproszczonych schematów poznawczych i modeli konceptualnych
✶ Wiedział jak przeanalizować błędy poznawcze występujące na stronach WWW
✶ Wiedział jak zastosować błędy poznawcze przy projektowaniu produktów
Instructor

Jan Bińczyk
Jest absolwentem SWPS na kierunku Społeczna Psychologia Komunikacji i Informatyki. Jego zainteresowania naukowe oraz zawodowe obejmują obszar interakcji człowiek-komputer, w szczególności wpływu technik perswazyjnych na zachowanie użytkowników. Swoją karierę zawodową rozwija jako jako user exeperience designer. Obecnie pracuje jako Senior UX Designer w G2A.COM.Współzałożyciel i członek zarządu UXPA Poland – User Experience Professionals Association.