Serwisy WWW – Rodzaje i przeznaczenie

Cele przedmiotu
Zapoznanie słuchacza z zagadnieniami jak zaplanować i stworzyć serwis WWW aby skutecznie wspierał cele organizacji / firmy / marki. Przekazanie wiedzy jak pracować na co dzień z serwisem WWW aby był skutecznym narzędziem biznesowym. Przekazanie wiedzy z zakresu wdrażania jednego z najpopularniejszych silników CMS – platformy WordPress oraz nauczenie poruszania się w WordPressie w podstawowym zakresie.
Treści programowe
Treści wykładowe: Rodzaje i cele serwisów WWW. Ekosystem serwisu WWW. Ewolucja pracy z serwisem: od tekstu do digital experience. Jak zaplanować proces i etapy tworzeniem serwisu www? Współpraca z agencją interaktywną. Struktura, architektura informacji, nawigacja serwisu www. Wiedza o odbiorcy serwisu a personalizacja, automatyzacja, lead nurturing. Badania serwisu www. Optymalizacja serwisu WWW. Przykładowe modele pracy z serwisem WWW. Współczesne trendy w projektowaniu serwisów WWW.
Treści ćwiczeniowe: Architektura informacyjna i nawigacja serwisów WWW. Metody wykorzystywane do pracy nad tworzeniem architektury informacji.
Treści pracowni: System zarządzania treścią – co to jest? WordPress jako system zarządzania treścią. Jak zacząć: jak pozyskać domenę, serwer i hosting dla swojego serwisu WWW. Instalacja i konfiguracja WordPressa. Prawa Creative Commons. Skąd pozyskiwać atrakcyjne treści na stronę (grafiki, zdjęcia).
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Posiadać wiedzę nt. roli serwisu WWW w strategii biznesowej firmy /organizacji /marki i sposobu wykorzystania ich w prowadzonych działaniach
- Posiadać wiedzę na temat narzędzi wspomagających tworzenie i codzienną pracę z serwisem WWW, w szczególności CMS
- Potrafił zaplanować proces realizacji serwisu WWW. Potrafił zaprojektować strukturę, architekturę informacji i nawigacji serwisu
- Potrafił dobrać narzędzia i źródła materiałów do rozwijania i optymalizacji serwisu WWW i treści w CMS
Instructor

Marta Rogalewska
Project manager, strateg marketingowy, analityk i konsultant biznesowy. Współzałożycielka dwóch agencji kreatywno-technologicznych i współtwórczyni marki szkoleniowej Gold&Finch. Związana z branżą interaktywną od 2006. Opracowywała strategie oraz koordynowała realizację wdrożeń technologicznych i działań marketingowych dla takich marek jak Red Bull, Jim Beam, EY, Credit Agricole, Citi, Hasbro, Elastic Cloud Solutions i wielu innych. Przez 4 lata manager operacyjny największego w Europie festiwalu tanecznego.