Storytelling i twórcy internetowi
Cele przedmiotu
Przekazanie wiedzy na temat współczesnej komunikacji, tzw. storytellingu oraz przygotowania wystąpień publicznych, jak również sposobu przygotowania materiałów i ich prezentacji.Zdobycie umiejętności dobrania różnych form komunikacji oraz zaprojektowanie scenariusza opowieści w komunikacji marketingowej.
Treści programowe
Treści wykładowe: Storytelling – narracja w reklamie i biznesie. Mechanizmy psychologiczne i sztuka opowiadania przekonujących i ciekawych historii dla lidera, trenera, sprzedawcy.Cechy jakie powinny posiadać dobre wystąpienia publiczne, a także zasady ich profesjonalnego przygotowania i „dostarczania”. Jak przygotować wystąpienie / przemówienie. Jaką strukturę powinny mieć efektywne wystąpienia. Jak opanować tremę.Internetowi liderzy i ich wpływ na komunikację marki. Twórcy internetowi – Język i komunikacja w nowych mediach. Video jako narzędzie komunikacji. Jak używać pomocy wizualnych i przykładów, by wesprzeć skuteczność prezentacji. Techniki przykuwania i utrzymania uwagi.Treści ćwiczeniowe: Warsztaty z procesu tworzenia koncepcji kreatywnej i tworzenia scenariusza opowieści. Elementy prezentacji multimedialnej jako narzędzie do opowiadania historii. Analiza szablonów (scenariuszy) budowania opowieści. Prezentacja informacji i danych w łatwy do przyswojenia sposób.
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Znać pojęcia dotyczące wystąpień publicznych, środków prezentacji treści oraz storytellingu
- Znać pojęcia z zakresu: komunikacji, opowiadania historii i sposobów budowania scenariuszy
- Potrafi wykorzystać wiedzę o podstawowych zasadach tworzenia przekazu dla publiczności i potrafi przeprowadzić proces tworzenia koncepcji kreatywnej
- Potrafi świadomie wykorzystać narzędzia do przygotowywania prezentacji multimedialnych
Instructor
Kamil Kozieł
Skromnie sypia, bo robi dużo prezentacji. Ma przeświadczenie graniczące z pewnością, że z każdą historią bez pointy, listą punktowaną lub żartem godnym emisji w Familiadzie umiera jeden widz.A już na poważnie: założyciel IT School i Prezart oraz partner w ORA-600. Trener z ponad 10 letnim doświadczeniem, skuteczny menedżer i wysoko oceniany mówca. Ortodoksyjny zwolennik kreatywności w sztuce prezentacji, w której korzysta z technik stosowanych przez aktorów, stand-uperów oraz designerów. Wykładał na studiach podyplomowych prowadzonych przez SGH w Warszawie, WSB i UE w Poznaniu. Pracował dla ponad 700 Klientów, których, jak twierdzi, kocha nad życie. Sporo zawdzięcza takim firmom jak: Unilever, Carlsberg i Man. Regularnie występuje na branżowych konferencjach.Wychodzi z założenia, że najlepsze decyzje płyną z doświadczenia. Doświadczenie natomiast płynie ze złych decyzji.
Małgorzata Bieroza
Małgorzata Bieroza – Szeroko pojętym tworzeniem zajmuje się od dawna – po pierwszych szlifach w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych w Supraślu, kolejne doświadczenia zdobywała na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Pracowała jako ilustrator i Art Director – ostatnio w Isobar Poland. Współpracowała z takimi markami jak Audi, Książęce, Generali, BNP Paribas, Plush, Nutella, Estee Lauder, adidas, Decathlon, Nestle, WWF i wieloma innymi. Obecnie założycielka studia projektowego “Wyraz”. Wolne chwile spędza na spacerach z psem.https://www.linkedin.com/in/malgorzatabieroza/
Tomasz Misiukiewicz
Tomasz Misiukiewicz – Od ponad 10 lat zajmuje się komunikacją wizualną i reklamową. W 2013 roku dołączył do warszawskiego oddziału sieciowej agencji VML. Tu, jako Creative Group Head, zarządzał kilkunastoosobowym zespołem i projektami dla takich marek jak: Orange, Lays (Polska i Europa) czy Tic Tac (globalnie). W 2017 z ramienia Saatchi&Saatchi tworzył komunikację dla IKEA i Jacobs. Obecnie, współzałożyciel agencji holistycznej Przestrzeń. Laureat wielu nagród branżowych, w tym: EFFIE, KTR, Young Creatives, MIXX Awards. W wolnych chwilach ciągle coś robi: animuje, fotografuje czy konstruuje interaktywne instalacje. Marzy o domu na wsi i własnej kosiarce do trawy.https://www.linkedin.com/in/tomaszmisiukiewicz/
Karol Wyszyński
Partner w agencji Los Videos. Współtworzy kampanie wraz z Jeffreyem Harmonem (m.in. Squatty Potty), które udowadniają, że video online sprzedaje. W lipcu 2014 zdobył certyfikat YouTube w zakresie Audience Growth. W Laboratorium PR (Uniwersytet Warszawski) prowadził zajęcia dla studentów pt. „YouTube w komunikacji marki”. Organizator najważniejszych wydarzeń świata youtuberów w Polsce: Orange Video Fest 2014 oraz Video Arena Ursynów 2015. Uczestnik VidCon 2015.Prelegent m.in. Blog Forum Gdańsk 2014, Internet Standard 2014. Prowadzi kanał na YouTube: “Szukam Pracy”, który zasubskrybowało już ponad 17 000 widzów. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszwskiego oraz London School of Public Relations.