Strategia i budowanie marki

Cele przedmiotu
Przekazanie słuchaczowi wiedzy o wizerunku, marce oraz strategii budowania marki. Zbudowanie kompetencji dotyczących analizy potrzeb wizerunkowych firmy oraz zrozumienia kontekstu wizerunku marki i jej otoczenia konkurencyjnego.
Treści programowe
Treści wykładowe: Co określamy pojęciami: wizerunek, marka, pozycjonowanie, repozycjonowanie, rebranding? Jakie znaczenie ma wizerunek dla firmy z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej?
Język przekazów marketingowych. Zasady komunikacji i perswazji. Obrona przed manipulacją. Segmentacja, targeting i pozycjonowanie. Budowanie marki w marketingu społecznym. Marketing narracyjny w sferze publicznej.
Treści ćwiczeniowe: Praca na przykładowych use case. Jaki wizerunek firma miała? Z czego on wynikał? Co na jego kształt miało wpływ? Co było wyróżnikiem marki? Jaki wizerunek mają konkurenci? Co jest ich wyróżnieniem? Czego oczekują od firmy różne grupy interesariuszy?
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Znać pojęcia wizerunek, marka oraz strategia budowania marki
- Posiadać wiedzę na temat pozycjonowanie, repozycjonowanie, rebranding oraz wizerunku firmy z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej
- Potrafić przeprowadzić analizę rynku przed przystąpieniem do pozycjonowania marki
- Potrafić przeprowadzić segmentacę klientów oraz grup docelowych dla konkretnych produktów
Instructor

Ekspert nowoczesnego brandingu, praktyk social media, od ponad 10 lat pomaga firmom tworzyć silne marki dla ich produktów i usług. Autor dwóch bestsellerowych (1. miejsce na liście OnePress) książek marketingowych: „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”. W kwietniu 2012 roku otrzymał tytuł Człowieka Roku Polskiego Marketingu (a „Zakamarki marki” tytuł Marketingowej Książki Roku) w ogólnopolskim plebiscycie Śląskiego Towarzystwa Marketingowego.Właściciel agencji brandingowej MIDEA, z którą tworzy projekty dla takich firm jak Agora (rebranding portalu Gazeta.pl i pod-marek), Diners Club czy Lukas Bank. Absolwent MBA, dziś sam staje po drugiej stronie katedry prowadząc szkolenia z zakresu brandingu, marketingu, social media. Prowadzi wykłady na uczelniach w ramach programów MBA oraz we współpracy z prywatnymi firmami szkoleniowymi. Wśród jego Klientów są PLL LOT, TP S.A., McCann Worldwide.Doradza startupom jako mentor w programach Startup Weekend czy iNKubator. Z jego wiedzy korzystają często mass media – na stałe współpracuje z „Briefem”, „Marketing w praktyce”, wywiady ukazywały się w „Polityce”, „Forbesie”, „Wprost” czy „Gazecie Wyborczej”.