Strategia i budowanie marki
Cele przedmiotu
Przekazanie słuchaczowi wiedzy o wizerunku, marce oraz strategii budowania marki. Zbudowanie kompetencji dotyczących analizy potrzeb wizerunkowych firmy oraz zrozumienia kontekstu wizerunku marki i jej otoczenia konkurencyjnego.
Treści programowe
Treści wykładowe: Co określamy pojęciami: wizerunek, marka, pozycjonowanie, repozycjonowanie, rebranding? Jakie znaczenie ma wizerunek dla firmy z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej?
Język przekazów marketingowych. Zasady komunikacji i perswazji. Obrona przed manipulacją. Segmentacja, targeting i pozycjonowanie. Budowanie marki w marketingu społecznym. Marketing narracyjny w sferze publicznej.
Treści ćwiczeniowe: Praca na przykładowych use case. Jaki wizerunek firma miała? Z czego on wynikał? Co na jego kształt miało wpływ? Co było wyróżnikiem marki? Jaki wizerunek mają konkurenci? Co jest ich wyróżnieniem? Czego oczekują od firmy różne grupy interesariuszy?
Słuchacz w wyniku zajęć będzie:
- Znać pojęcia wizerunek, marka oraz strategia budowania marki
- Posiadać wiedzę na temat pozycjonowanie, repozycjonowanie, rebranding oraz wizerunku firmy z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej
- Potrafić przeprowadzić analizę rynku przed przystąpieniem do pozycjonowania marki
- Potrafić przeprowadzić segmentacę klientów oraz grup docelowych dla konkretnych produktów
Instructor
Paweł Tkaczyk
Ekspert nowoczesnego brandingu, praktyk social media, od ponad 10 lat pomaga firmom tworzyć silne marki dla ich produktów i usług. Autor dwóch bestsellerowych (1. miejsce na liście OnePress) książek marketingowych: „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”. W kwietniu 2012 roku otrzymał tytuł Człowieka Roku Polskiego Marketingu (a „Zakamarki marki” tytuł Marketingowej Książki Roku) w ogólnopolskim plebiscycie Śląskiego Towarzystwa Marketingowego.Właściciel agencji brandingowej MIDEA, z którą tworzy projekty dla takich firm jak Agora (rebranding portalu Gazeta.pl i pod-marek), Diners Club czy Lukas Bank. Absolwent MBA, dziś sam staje po drugiej stronie katedry prowadząc szkolenia z zakresu brandingu, marketingu, social media. Prowadzi wykłady na uczelniach w ramach programów MBA oraz we współpracy z prywatnymi firmami szkoleniowymi. Wśród jego Klientów są PLL LOT, TP S.A., McCann Worldwide.Doradza startupom jako mentor w programach Startup Weekend czy iNKubator. Z jego wiedzy korzystają często mass media – na stałe współpracuje z „Briefem”, „Marketing w praktyce”, wywiady ukazywały się w „Polityce”, „Forbesie”, „Wprost” czy „Gazecie Wyborczej”.
Paweł Stempniak
Planowaniem komunikacji w internecie zajmuje już od ponad 12 lat. Przygotowuje strategie mające na celu zbliżenie konsumentów i marek w nowych mediach, a następnie zajmuje się ich wdrożeniem. Zajmował stanowiska Head of Social Media w Euro RSCG (Havas), Dyrektora Strategii (Ciszewski MSL) i Interactive Solutions Manager (Infinity Group). Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych PR na Polskiej Akademi Nauk. W zakresie komunikacji w nowych mediach przeszkolił ponad 600 osób z administracji państwowej i biznesu.Od ponad 5 lat rozwija własną firmę – Whitebits.pl. Robią dobrą robotę realizując kompleksowe projekty komunikacji w tzw. digitalu, a w szczególności mediach społecznościowych. Obecnie skupiają się nad rozwojem obecności w internecie takich marek jak Volvo, Jim Beam, Iveco, Skanska, a także nad promocją turystyczną województwa Podlaskiego ("Podlaskie Travel").
Edyta Kowal
Specjalistka z zakresu public relations, content marketingu i brand journalismu. W Prowly odpowiada za strategię content marketingową i prowadzi międzynarodowy serwis poświęcony Public Relations – Prowly Magazine. Inicjatorka spotkań branżowych dla praktyków content marketingu – Content Espresso. Wcześniej redaktor naczelna Proto.pl, największego portalu branżowego o PR w Polsce, i PR-owiec wspierający takie marki jak Castrol czy Evenea.Udziela się ekspercko na łamach rodzimych i zagranicznych mediów. Po godzinach pilotuje niebieską mazdę MX5.
Łukasz Borak
Łukasz Borak przeszedł w 2015 roku z działu marketingu firmy motoryzacyjnej Peugeot Polska do Volvo Car Poland. Przez 4 lata pracował dla grupy PSA, gdzie odpowiadał za strategię i zakup mediów, social media oraz działania SEM, SEO i CRM dla marek Peugeot, Citroen oraz DS.Ma 9-letnie doświadczenie w mediach i marketingu. Wcześniej pracował m.in. w Zenith Optimedia Group na stanowisku senior media plannera. Realizował projekty dla takich klientów jak Totalizator Sportowy i Warner Bros. W Volvo Car Poland odpowiada za media, komunikację i pozycjonowanie marki w Polsce.