Joanna Wrycza-Bekier dołącza do kadry kierunku “Marketing Internetowy”
Autorka jednej z najbardziej znanych książek o pisaniu, a właściwie mistrzowskim operowaniu słowem „Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy”. Swoją wiedzę opiera nie tylko na szerokim wykształceniu, ale też na latach praktyki. Setki przeprowadzonych warsztatów i tysiące napisanych tekstów. Jest autorką całej serii książek o pisaniu – 7 książek, które pomagają lepiej pisać – od bardziej poradnikowych, do bardziej beletrystycznych. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Chyba największym zaskoczeniem w “Magii słów” jest to, że książka poradnikowo-podręcznikowa może być napisana w taki sposób, że porwie i zabierze Cię w świat “magii słów”. Przykłady to jedna z najmocniejszych stron tej książki. Autorka nawiązuje tam do wielu znanych nam pozycji. Poczynając od ”Małego Księcia” z której najlepiej pamiętamy cytaty, a kończąc na Hemingwayu.Autorka prowadzi nas jak na szkolnych zajęciach, rozkłada zdania na elementy składowe, pokazuje jak piszą wielcy autorzy jak Hemingway, Agata Christie czy Fleming.
Książka jest napisana tak jak przystało na wciągającące powieści, które autorka przywołuje już od początku, podając jako przykłady. Nagle uświadamiamy sobie, że przykłady i argumety, które podaje autorka tłumaczą i pozwalają nam lepiej zrozumieć pewne fakty. Poczynając od tego, dlaczego jedne powieści czytaliśmy kiedyś z przyjemnością, a inne nas nudziły, a kończąc na sloganach reklam w Internecie, które nas przyciągają. Zaczynamy rozumieć, że to mogła być zasługa „magii słów”.
Przy okazji autorka odwołuje się do opowiadania historii – storytellingu. A jakże. Bo czym byłoby pisanie bez opowiadania historii? Pokazuje mechanizmy, które sprawiają, że możemy czytelnia zainteresować, zaintrygować, czy zaskoczyć. Tłumaczy nam drabinę abstrakcji, bo jeśli chcesz zobrazować konkretny termin, powinieneś podać czytelnikowi konkretny przykład, aby “namalować? obraz w jego wyobraźni. Zaleca, żeby nigdy nie pisał w stronie biernej, gdy możesz pisać w czynnej. Tak naprawdę musisz kierować się sercem, by móc kierować się rozumem. Skąd my to znamy? Pamiętacie brand hero kampani “Serce i Rozum” (Orange / Telekomunikacja Polska)? Jedna z najlepszych kampanii 2010 roku.
To niemała sztuka napisać tak książkę edukacyjną, żeby wciągała już od pierwszej strony. Największą wartością są jednak prezentowane przykłady, cenne wskazówki i porady. Autorka inspiruje i zmusza do przemyśleń. W efekcie dostajemy wartościowy materiał, który każe nam uważniej obserwować otaczający nas świat, codzienne życie, świat reklamy, social media, etc.
Joanna Wrycza-Bekier swoją wiedzę i praktyczne doświadczenie w tworzeniu treści do Internetu opiera m.in. na swoim wykształceniu. Mistrzowskie operowanie językiem polskim zawdzięcza także wykształceniu kierunkowemu. Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentka filologii polskiej i filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego. Autorka książek, dotyczących w szczególności pisania na potrzeby Internetu, tj. “Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu” (Helion-Onepress, 2010), “Galaktyka języka Internetu” (Novae Res, 2008) oraz “Webwriting, a także licznych artykułów naukowych, poświęconych zagadnieniom internetowego słowa pisanego. Książka “Webwriting” i “Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu” uzyskały status bestsellera.
Jest autorką 7 książek odsłaniających tajniki pisania, w tym bestsellera “Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy“ (Onepress, 2014 i 2018). Pod pseudonimem Emilia Becker opublikowała 8 książek beletrystycznych, głównie dla dzieci i młodzieży, m.in. Marcel i czas, Siedem kolorów wspomnień, Pamiętniki marzeń, Szklanka z koszyczkiem. Jej blog Poradnik Pisania (http://poradnikpisania.pl) ma kilka tysięcy czytelników, których łączy pasja pisania.