Studia podyplomowe “Marketing Internetowy” – Jak układaliśmy program
Marketing Internetowy jest z nami od 10 lat! To program, który z założenia szkoli managerów marketingu internetowego. Staramy się jednak tak prowadzić zajęcia, żeby można było zdobytą wiedze i umiejętności od razu wykorzystać, zarówno w MŚP, jak i działalności gospodarczej lub w realizacji swojej pasji.
Program kierunku daje mu wielką przewagę nad szkoleniami z pojedynczych narzędzi. Skupia się na tematach i ćwiczeniach warsztatowych ze strategii marketingu, strategii komunikacji oraz content marketingu, oczywiście w połączeniu z wykorzystaniem social media. Studia są przeznaczone zarówno dla osób bez doświadczenia w marketingu, jak i dla marketerów, którzy potrzebują uporządkowania wiedzy i nowych wyzwań. Mówimy oczywiście o kampaniach Google Ads, Facebook Ads oraz TokToku i LinkedInie, a także wprowadzamy w świat Google Analytics, oczywiście w wersji GA4.
Czy będzie coś o e-commerce?
Jest też blok dotyczący e-commerce, w którym wprowadzamy w świat handlu w Inernecie. Rozszerzeniem content bloków marketingu i e-commerce są zajęcia z marketingu B2B, e-mail marketingu i automatyzacji oraz remarketingu. Tak więc niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą lub pracownikiem działu marketingu czy po prostu pasjonatem i chcesz poznać współczesne trendy i narzędzia Internetu, to te studia są dla Ciebie. Pomożemy Ci nauczyć się jak odnaleźć się wśród kampanii, SEO, social media i content marketingu. Zajęcia szczególnie wartościowe mogą być dla kadry kierowniczej i specjalistów działu ds. marketingu online; właścicieli małych i średnich firm, freelancerów, pasjonatów, blogerów.
Więc jeśli chcecie wskoczyć na wyższy poziom zawodowy (i zarobkowy), to właśnie tego Wam trzeba. A może prowadzicie biznes, który potrzebuje strategicznego marketingowego dopalacza? Marketing Internetowy zawiera uniwersalną wiedzę, która nigdy się nie starzeje, ale też przegląd przez aktualne trendy, narzędzia i case studies.
Projekt zaliczeniowy podsumowujący studia
Bardzo ważnym elementem studiów jest projekt zaliczeniowy. Zadanie realizowane w zespołach 4-5 osobowych, które ma pomóc w praktyce sprawdzić Waszą wiedzę i umiejętności. Założenia projektu są następujące:
- 👉 Wyobraźcie sobie, że poniższy dokument przygotowujecie jako wykonawca dla swojego klienta, szefa lub zespołu. Waszym zadaniem jest pokazać, że rozumiecie na czym polega biznes i macie pomysł na kampanię internetową i dokładnie przemyśleliście plan działań marketingowych.
- 👉 Rozwiązania należy opisać w specjnym formularzu a na spotkanie “obrony” wyników projektu należy przygotować prezentację.
- 👉 Poprosiliśmy wykładowców nadzorujących, żeby w niektórych polach wpisali przykładowe rozwiązania i podpowiedzi. Nie wszystkie odpowiedzi muszą być uwzględnione w obronie projektu, czyli Waszej prezentacji (szczegóły znajdziecie przy każdym pytaniu), ale liczymy, że całokształt przeprowadzonej analizy wpłynie na Waszą wizję kampanii.
Projekt składa się z następujących elementów:
- 👉 Prezentacja biznesu – Nazwa firmy; Co to jest? Jaki problem rozwiązuje? Cechy wyróżniające (dlaczego klient ma kupić u Was, a nie u konkurencji); Cele biznesowe, które mają zostać zrealizowane.
- 👉 BRIEF skierowany do agencji reklamowej i domu mediowego.
- 👉 Wykonanie co najmniej jednej ANALIZY marketingowej: 5 sił Portera, PEST lub SWOT.
- 👉 Przygotować wykres oceny OTOCZENIA KONKURENCYJNEGO – do oceny wybieracie kluczowe z pkt widzenia klienta docelowego parametry produktu/usługi; Każdy z parametrów poddany zostaje obiektywnej ocenie w określonej skali; Wynik pokazuje obszary, na których budować będziecie przewagi konkurencyjne (są lepsze niż u konkurencji) oraz te, których nie komunikujecie (konkurencja jest silniejsza w tych obszarach).
- 👉 Opracowanie MODELU SPRZEDAŻY w oparciu o jeden z dwóch modeli omawianych na zajęciach.
- 👉 Analiza KLIENTA – Zbudujcie profil klienta docelowego; Opiszcie segmentację bazy klientów; Zaplanujcie wzrost bazy z wykorzystaniem wskaźnika retencji; Jak na strategię komunikacji będzie wpływał wskaźnik retencji? Jak miejsce w cyklu życia klienta (Lifecycle Marketing Model) wpłynie na wykorzystywane narzędzia komunikacji? Zaplanujcie wskaźnik CLV w czasie; Zbudujcie macierz korzyści (benefitów dla poszczególnych grup klientów).
- 👉 Podsumowanie GRUPY DOCELOWEJ kampanii (ogólna lub prezentacja persony).
- 👉 KONCEPCJA KREATYWNA – poza opisem możecie wstawiać lub podlinkowywać grafiki lub inne materiały pomocnicze.
- 👉 MIX Narzędzi / Platform – jakie narzędzia i platformy wykorzystacie w Waszej kampanii (media społecznościowe? strony www? inne?); jaki(e) typ(y) serwisu www stworzycie i dlaczego? które kanały komunikacji / platformy / portale / media wybierzecie, by dotrzeć do Waszego klienta i zrealizować cele? Dlaczego akurat te? jak je wykorzystacie na ścieżce klienta?
- 👉 Przykład(y) komunikacji w social mediach
- 👉 Określcie cele i spodziewane efekty komunikacji w mediach społecznościowych.
- 👉 Strona WWW – Jaką rolę pełni serwis w strategii? Główne funkcje i rodzaje treści? Benchmarking: co najmniej 3 adresy innych serwisów, z których czerpaliście inspirację; Schemat funkcjonalny (mockup) strony głównej i co najmniej 1 szablonu podstrony); Link do strony na WordPressie zbudowanej w trakcie warsztatów.
Treści przedmiotów i bloków programowych
Treści i zajęcia zgrupowaliśmy w kilka bloków. Każdy z bloków prowadzony jest przez kilka osób. I choć nazwy temató mogą brzemieć czasem intrygująco, to zapewniamy, że staramy się przekazać najbardziej wartościową wiedzę i umiejętności, które od razu będziecie mogli wdrażać w swoim biznesie, czy innych działaniach w Internecie.
Strategia i budowanie marki (24h)
Rynek mediowy w Polsce (Łukasz Borak); Planowanie i strategia komunikacji w nowych mediach (Paweł Stempniak); Budowanie marki firmy w świecie nowych mediów (Paweł Tkaczyk); Content Marketing (Łukasz Kosuniak)
Komunikacja w nowych mediach (16h)
Ewolucja komunikacji w dobie nowych mediów (Mariusz Bednarko);
Social Media w marketingu (Paweł Stempniak); Podstawy Marketingu (Łukasz Borak);
Zarządzanie Biznesem w Internecie (24h)
Handel w Internecie: Wprowadzenie do e-commerce (Paweł Paszkowski);
Sklepy internetowe (Paweł Paszkowski); Marketing Internetowy – Wprowadzenie (Marta Rogalewska); Koszty, terminy, cele – dokumenty projektowe w praktyce (Marta Rogalewska);
Internet jako pole badań (16h)
Ewolucja komunikacji w dobie nowych mediów (Mariusz Bednarko);
Internet jako pole badań (Gabriel Matwiejczyk); Monitoring i badanie nowych mediów (Jan Zając)
Marketing Treści – Webwriting i kreacja (22h)
Marketing Treści – zasady tworzenia i znaczenie w komunikacji (Łukasz Kosuniak); Customer Development – Kreatywność w marketingu (Maciej Sawicki); Webwriting (Joanna Wrycza-Bekier); Fotografia na potrzeby nowych mediów (Paweł Tadejko);
Serwisy WWW – Rodzaje i przeznaczenie (16h)
Serwisy WWW jako podstawowe narzędzie komunikacji w Internecie (Marta Rogalewska); Współczesne systemy zarządzania treścią – WordPress (Norbert Kalinowski);
Pozyskiwanie ruchu w Internecie (24h)
Analityka webowa z wykorzystaniem Google Analytics (Anna Moczulska); Optymalizacja SEO serwisów internetowych (Benedykt Protasiuk);
Storytelling i twórcy internetowi (28h)
Internetowi liderzy i ich wpływ na komunikację marki (Edie Maciejewska); Komunikacja wizualna (Małgorzata Bieroza
Tomasz Misiukiewicz); Storytelling w komunikacji marketingowej (Kamil Kozieł); Video jako narzędzie komunikacji (Maciek Wróblewski);
Komunikacja Mobile i User Experience (20h)
Podstawy grafiki dla marketerów (Marta Chraniuk); User Experience – badania i projektowanie (Tomasz Michniewicz);
Kampanie – Działania płatne w Internecie (20h)
E-mail marketing (Paweł Sala); Kampanie płatne w Google Ads (Krzysztof Janosiewicz); Facebook Ads; E-Commerce: Strategie kampanii remarketingowych (Paweł Paszkowski);