Marketing Internetowy jest z nami od 10 lat! To program, który z założenia szkoli managerów marketingu internetowego. Staramy się jednak tak prowadzić zajęcia, żeby można było zdobytą wiedze i umiejętności od razu wykorzystać, zarówno w MŚP, jak i działalności gospodarczej lub w realizacji swojej pasji.
Program kierunku daje mu wielką przewagę nad szkoleniami z pojedynczych narzędzi. Skupia się na tematach i ćwiczeniach warsztatowych ze strategii marketingu, strategii komunikacji oraz content marketingu, oczywiście w połączeniu z wykorzystaniem social media. Studia są przeznaczone zarówno dla osób bez doświadczenia w marketingu, jak i dla marketerów, którzy potrzebują uporządkowania wiedzy i nowych wyzwań. Mówimy oczywiście o kampaniach Google Ads, Facebook Ads oraz TokToku i LinkedInie, a także wprowadzamy w świat Google Analytics, oczywiście w wersji GA4.
Program jeszcze bardziej skupiony na małych firmach
Jeszcze bardziej skupiamy się na realizacji działań przy ograniczonym budżecie i małych zespołach marketingowych. Program realizowany przez praktyków pomoże Ci:
- Nauczyć się jak wykorzystywać AI w komunikacji – w praktyce, tak aby wyróżnić się w zalewie treści AI;
- Przepracować ścieżkę jak budować strategię marki i komunikacji, a nie tylko jak wykorzystywać efektowne triki AI i „wrzucać rolki”;
- Zrozumieć dlaczego tworzenie contentu na sociale to tylko jeden z elementów skutecznych działań;
- Nauczyć się jak rozmawiać z agencjami, czego od nich wymaga i jak oceniać ich efekty pracy;
A my nieustannie, już od wielu lat:
- Dostarczymy atrakcyjne zajęcia, wciągające opowieści praktyków, praktyczne warsztaty;
- Budujemy społeczność przedsiębiorców, managerów i twórców połączonych wspólną misją robienia marketingu, który ma sens!
Pytania, które otrzymujemy od Was różnymi drogami
Nie mam doświadczenia / wiedzy / studiów kierunkowych z marketingu – czy sobie poradzę na tej podyplomówce?
Poradzisz. Mieliśmy wielu przedsiębiorców, którzy postanowili lepiej zarządzać swoim marketingiem, wiele osób, które postanowiły się przebranżowić i także takie, które po prostu chciały się rozwijać i nauczyć zupełnie nowego tematu. Opowiadamy przystępnym językiem, odpowiadamy na wszystkie pytania, bazujemy na konkretnych case studies, no i konsultujemy po lekcjach, jak trzeba
Mam już sporo doświadczenia. Boję się, że poziom będzie za niski i te studia mi się nie przydadzą.
To oczywiście indywidualna kwestia. Ale ja pracuję w tej branży od 19 lat i wciąż lubię zajrzeć na wykłady kolegów/koleżanek, by posłuchać o ich pracy. Zawsze dają mi do myślenia, porządkują mi wiedzę, inspirują i czuję, że się czegoś uczę. To nie są studia o pojęciach marketingowych, tylko opowieści praktyków.
Komu nie polecasz tych studiów?
Osobom odciętym od internetu, lękającym się techniki. Nie mam nic do ludzi, którzy np. nie mają kont na mediach społecznościowych, płacą tylko gotówką, czytają tylko na papierze i żyją sobie analogowo. Ale tu trzeba trochę lubić internet. I widzieć jego wartość dla biznesu lub organizacji.
Czy jak przyjdą korpo-wykładowcy, to nie będą „odklejeni” od białostockich realiów?
Wszyscy nasi wykładowcy wiedzą, że celem studiów jest uczenie przede wszystkim specjalistów pracujących w niedużych zespołach o ograniczonych zasobach. A w tym roku, dodatkowo docisnęliśmy program w tym kierunku. Choć osobiście wierzę, że wielu małym firmom przydałoby się parę korpo-trików.
A w jakim wieku będą ludzie – nie będę się czuć staro?
Po pierwsze – wiek to stan umysłu, a my w marketingu się nie starzejemy, ta branża jest jak Nibylandia. Po drugie – to podyplomówka. Słuchacze są dorośli, często z wieloletnim doświadczeniem. Raczej 30-40-50 lat, niż 20 (choć młodsi też się zdarzają).
Czy opłaca się wydać tę kasę?
Nie wiem. Może lepiej zainwestować w obligacje… Ale jak popatrzę ile za swoje kursy, szkolenia i konsultacje kasują nasi wykładowcy, to można powiedzieć, że studia zwracają się pewnie w 2 zjazdy. Fajni studenci nierzadko dostają też propozycje pracy od wykładowców. A społeczność koleżanek/kolegów z roku, którzy pomogą Ci w Twoich rozkminkach pracowych/biznesowych jest bezcenna.
Czy trzeba się dużo uczyć?
Pracujemy tylko na zjazdach. Jesteście dorośli i zapracowani, nie mamy złudzeń w kwestii odrabiania prac domowych. Ale wiem, że chętnie rzucacie się na polecane przez nas książki i materiały dodatkowe, więc jak ktoś chce się pouczyć, to zachęcam.
A będzie o AI?
Będzie. Ale lepiej. Będzie też o tym, czego AI w marketingu nie ogarnie. Ufffff, można powiedzieć, że Thanks God for AI. Dzięki temu w marketingu będzie trudniej łatwiej, ale trudniej.
Czy będzie coś o e-commerce?
Jest też blok dotyczący e-commerce, w którym wprowadzamy w świat handlu w Inernecie. Rozszerzeniem content bloków marketingu i e-commerce są zajęcia z marketingu B2B, e-mail marketingu i automatyzacji oraz remarketingu. Tak więc niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą lub pracownikiem działu marketingu czy po prostu pasjonatem i chcesz poznać współczesne trendy i narzędzia Internetu, to te studia są dla Ciebie. Pomożemy Ci nauczyć się jak odnaleźć się wśród kampanii, SEO, social media i content marketingu. Zajęcia szczególnie wartościowe mogą być dla kadry kierowniczej i specjalistów działu ds. marketingu online; właścicieli małych i średnich firm, freelancerów, pasjonatów, blogerów.
Więc jeśli chcecie wskoczyć na wyższy poziom zawodowy (i zarobkowy), to właśnie tego Wam trzeba. A może prowadzicie biznes, który potrzebuje strategicznego marketingowego dopalacza? Marketing Internetowy zawiera uniwersalną wiedzę, która nigdy się nie starzeje, ale też przegląd przez aktualne trendy, narzędzia i case studies.
Projekt zaliczeniowy podsumowujący studia
Bardzo ważnym elementem studiów jest projekt zaliczeniowy. Zadanie realizowane w zespołach 4-5 osobowych, które ma pomóc w praktyce sprawdzić Waszą wiedzę i umiejętności. Założenia projektu są następujące:
- Wyobraźcie sobie, że poniższy dokument przygotowujecie jako wykonawca dla swojego klienta, szefa lub zespołu. Waszym zadaniem jest pokazać, że rozumiecie na czym polega biznes i macie pomysł na kampanię internetową i dokładnie przemyśleliście plan działań marketingowych.
- Rozwiązania należy opisać w specjanym formularzu a na spotkanie „obrony” wyników projektu należy przygotować prezentację.
- Poprosiliśmy wykładowców nadzorujących, żeby w niektórych polach wpisali przykładowe rozwiązania i podpowiedzi. Nie wszystkie odpowiedzi muszą być uwzględnione w obronie projektu, czyli Waszej prezentacji (szczegóły znajdziecie przy każdym pytaniu), ale liczymy, że całokształt przeprowadzonej analizy wpłynie na Waszą wizję kampanii.
Projekt składa się z następujących elementów:
- Prezentacja biznesu – Nazwa firmy; Co to jest? Jaki problem rozwiązuje? Cechy wyróżniające (dlaczego klient ma kupić u Was, a nie u konkurencji); Cele biznesowe, które mają zostać zrealizowane.
- BRIEF skierowany do agencji reklamowej i domu mediowego.
- Wykonanie co najmniej jednej ANALIZY marketingowej: 5 sił Portera, PEST lub SWOT.
- Przygotować wykres oceny OTOCZENIA KONKURENCYJNEGO – do oceny wybieracie kluczowe z pkt widzenia klienta docelowego parametry produktu/usługi; Każdy z parametrów poddany zostaje obiektywnej ocenie w określonej skali; Wynik pokazuje obszary, na których budować będziecie przewagi konkurencyjne (są lepsze niż u konkurencji) oraz te, których nie komunikujecie (konkurencja jest silniejsza w tych obszarach).
- Opracowanie MODELU SPRZEDAŻY w oparciu o jeden z dwóch modeli omawianych na zajęciach.
- Analiza KLIENTA – Zbudujcie profil klienta docelowego; Opiszcie segmentację bazy klientów; Zaplanujcie wzrost bazy z wykorzystaniem wskaźnika retencji; Jak na strategię komunikacji będzie wpływał wskaźnik retencji? Jak miejsce w cyklu życia klienta (Lifecycle Marketing Model) wpłynie na wykorzystywane narzędzia komunikacji? Zaplanujcie wskaźnik CLV w czasie; Zbudujcie macierz korzyści (benefitów dla poszczególnych grup klientów).
- Podsumowanie GRUPY DOCELOWEJ kampanii (ogólna lub prezentacja persony).
- KONCEPCJA KREATYWNA – poza opisem możecie wstawiać lub podlinkowywać grafiki lub inne materiały pomocnicze.
- MIX Narzędzi / Platform – jakie narzędzia i platformy wykorzystacie w Waszej kampanii (media społecznościowe? strony www? inne?); jaki(e) typ(y) serwisu www stworzycie i dlaczego? które kanały komunikacji / platformy / portale / media wybierzecie, by dotrzeć do Waszego klienta i zrealizować cele? Dlaczego akurat te? jak je wykorzystacie na ścieżce klienta?
- Przykład(y) komunikacji w social mediach
- Określcie cele i spodziewane efekty komunikacji w mediach społecznościowych.
- Strona WWW – Jaką rolę pełni serwis w strategii? Główne funkcje i rodzaje treści? Benchmarking: co najmniej 3 adresy innych serwisów, z których czerpaliście inspirację; Schemat funkcjonalny (mockup) strony głównej i co najmniej 1 szablonu podstrony); Link do strony na WordPressie zbudowanej w trakcie warsztatów.
Treści przedmiotów i bloków programowych
Treści i zajęcia zgrupowaliśmy w kilka bloków. Każdy z bloków prowadzony jest przez kilka osób. I choć nazwy tematów mogą brzmieć czasem intrygująco, to zapewniamy, że staramy się przekazać najbardziej wartościową wiedzę i umiejętności, które od razu będziecie mogli wdrażać w swoim biznesie, czy innych działaniach w Internecie.

Strategia i budowanie marki (24h)
W świat Social Media w marketingu wprowadza Paweł Stempniak i Marta Rogalewska. Łukasz Borak przypomina kilka pojęć z marketingu, które przydadzą się w dalszej edukacji. Nie żeby potrafił przerobić materiał studiów licencjackich w 4h, ale ciągle do tego dążymy 😉 To są tylko wybrane pojęcia.
Przez tematy budowania marki firmy w świecie nowych mediów przeprowadzi was Paweł Tkaczyk. Paweł pokazuje, że strategia walki ceną to zła strategi i w efekcie prowadzi donikąd. Wyzwaniem jest zbudowanie marki, której zaufają klienci, na tyle, że będą wracać i będą chcieli płacić więcej. Paweł opowiada też o autorskim koncepcie – pirackich miarach, które są kluczowe z punktu widzenia rozwijania biznesu i walki konkurencyjnej na rynku.
Planowanie i strategię komunikacji w nowych mediach poprowadzi Paweł Stempniak. Paweł opowiada o tym jak strategicznie podejść do budowania komunikacji w SoMe. Marketing to nie nagrywanie rolek na story i TikToka. Rolki to tylko mały element marketingu. Kluczowy jest cel, język komunikacji i strategia.
Komunikacja w nowych mediach (16h)
Łukasz Borak opowiada o swoich doświadczeniach ze współpracy z agencjami, z perspektywy szefa zespołu marketingowego.


Marketing w małych firmach (24h)
Podczas kilku spotkań Marta Rogalewska opowie o swojej autorskiej koncepcji Małej Strategii Marketingowej. Pokaże dlaczego social media manager (specjalista ds. marketingu) to osoba, która odpowiada za realizację działań, ale musi współpracować z brand managerem (opiekunem marki), żeby działania marketingowe miały sens.
Nie tylko chodzi, żeby tworzyć treści. Każda publikacja treści ma mieć swój cel. Marta pomaga zarówno małym firmom jak i dużym markom. Jej ostatnie projekty to np. „Żółta kanapa” – akcja o stresie i zdrowiu psychicznym – dla Miasta Białystok, czy kampania „Podlaski Bon Turystyczny„. Marta przepracuje te koncepcje na przykładach. Na kolejnych zajęciach Marty – „Koszty, terminy, cele – dokumenty projektowe w praktyce” – słuchacze spróbują podejść do szacowania kosztów działań. Zaprzyjaźnią się też z podstawowymi zagadnieniami zarządzania projektem marketingowym.
Zarządzanie biznesem w Internecie (24h)
Studia zawierają też duży blok e-commerce. Zaczyna się od dwóch bloków „Handel w Internecie”. Paweł Paszkowski zaczyna od „Wprowadzenia do e-commerce, a w kolejnych blokach tematycznych omawia zagadnienia wdrożenia sklepów internetowych. Zwraca uwagę co naprawdę decyduje o sukcesie sklepu internetowego, jakie koszty idą za poszczególnymi działaniami i jak zmienia się sytuacja na rynku.

Dlaczego badania w Internecie są ważne (16h)
Gabriel Matwiejczyk pokazuje, jak trudne może być mierzenie efektywności kampanii Facebook Ads czy Google Ads w świecie, w którym mamy kolejne zmiany w zakresie cookies, a ROAS powinien być analizowany z uwzględnieniem branży, współczynnika elastyczności oraz wartości dodanej kampanii – inkrementalności.

Mierzenie inkrementalności (lift) kampanii polega na badaniu rzeczywistego wpływu kampanii na zachowanie konsumentów, a nie tylko analizowanie CTR czy przychodów. Metody takie jak Brand Lift mierzą wzrost świadomości marki i rozważania jej zakupu, podczas gdy Conversion Lift analizuje, o ile wzrosły konwersje (np. zakupy), dzięki czemu można określić realną wartość kampanii.

Marketing Treści – Webwriting i kreacja (22h)
Marketing Treści – zasady tworzenia i znaczenie w komunikacji (Łukasz Kosuniak); Customer Development – Kreatywność w marketingu (Maciej Sawicki); Webwriting (Joanna Wrycza-Bekier); Fotografia na potrzeby nowych mediów (Paweł Tadejko);
Blok tematyczny Content Marketing z Łukaszem Kosuniakiem to świetna prezentacja, że pomysły na treści, to nie tylko kalendarz publikacji, ale też problemy, wyzwania i pytania konsumentów . Zajęcia są bardzo praktyczne, oparte na rzeczywistych przykładach i doświadczeniu prowadzącego. Szczególnie cenne są moduły dotyczące strategii contentowej i mierzenia efektywności działań.
Maciej Sawicki prezentuje i ćwiczy ze studentami w ramach warsztatów wypracowaną przez lata, w Agencji White Bits, metodykę budowania strategii z wykorzystaniem narzędzi kreatywnych. Agencję White Bits możecie kojarzyć z wielu kampanii dla Podlaskiego – np. jednej z ostatnich „Broń bobrze bez kasku!? – Nagradzana kampania White Bits x Podlaskie.
Serwisy WWW – Rodzaje i przeznaczenie (16h)
Marta Rogalewska prezentuje możliwe scenariusze i narzędzia budowy własnych firmowych serwisów WWW, a Norbert Kalinowski ćwiczy w praktyce kluczowe funkcje.
Serwisy WWW jako podstawowe narzędzie komunikacji w Internecie (Marta Rogalewska); Współczesne systemy zarządzania treścią – WordPress (Norbert Kalinowski);


Pozyskiwanie ruchu w Internecie (24h)
Analityka webowa z wykorzystaniem Google Analytics (Anna Moczulska); Optymalizacja SEO serwisów internetowych (Benedykt Protasiuk);
Storytelling i twórcy internetowi (28h)
Komunikacja wizualna (Małgorzata Bieroza i Tomasz Misiukiewicz); Słuchacze mówią, że to niesamowicie inspirujące doświadczenie, Zajęcia prowadzone przez niesamowitą Małgorzatę Bieroza (Agencja Wyraz) oraz Tomasza Misiukiewicza (z Agencji Kreatywnej Przestrzeń).

Słuchacze mają niepowtarzalną okazję, aby poznać i „zobaczyć w akcji” twórców tak inspirujących kampanii jak ostatnia akcja OLX Polska „Zawód po 50-tce to już tylko uczucie”, „25 godzina” dla Decathlon Polska, czy „Miej w sobie pragnienie!” Nałęczowianka ❤️ W ciągu weekendu dostają dostęp do świata, w którym kreatywność splata się z głębokim zrozumieniem rynku i empatią, tworząc siłę zdolną do rozwiązywania zarówno problemów biznesowych, jak i społecznych.
Domknięciem serii bloków „Storytelling w komunikacji marketingowej” są zajęcia „Video jako narzędzie komunikacji” (Mateusz Jemioł);

Komunikacja mobile i User Experience (20h)
Nie zapominamy też o elementach koncepcji graficznych, które mogą pomóc z projektowaniu swoich własnych treści w Canvie oraz w rozmowach z agencjami. Na skraju marketingu i XU pojawia się Tomek z zajęciami, które łączą brand hero, obietnicę marki i doświadczenia klientów.
Podstawy grafiki dla marketerów (Marta Chraniuk); User Experience – badania i projektowanie (Tomasz Michniewicz);
Kampanie – Działania płatne w Internecie (20h)
E-mail marketing (Rafał Jackiewicz); Kampanie płatne w Google Ads (Krzysztof Janosiewicz); Facebook Ads; E-Commerce: Strategie kampanii remarketingowych (Paweł Paszkowski);


